De Laseropdracht
Welkom bij jullie eerst opdracht. Jullie gaan over het laserparcours naar de overkant.
Jullie krijgen bij de start 160 Fetti (1 briefje van 50, 2 van 20 en 7 van 10 Fetti). Ieder briefje is van jullie als het veilig de finish bereikt. Onderweg liggen twee briefjes van 20 Fetti verstopt. Neem je deze mee, dan kun je de pot extra spekken.
Spelregels
- Bepaal hoeveel geld iedereen meeneemt naar de andere kant en verdeel het geld.
- Om de beurt mogen jullie het parcours op.
- Jullie krijgen 20 minuten. Al het geld dat binnen deze tijd veilig de overkant bereikt, is voor jullie.
- Als je geraakt wordt, ben je af en lever je het geld dat je bij je had in. Dit geld is verloren.
- Als je zelf een laserstraal raakt, ben je ook af en lever je het geld dat je bij je had in. Dit geld is verloren.
Het laserparcours uitzetten
Bedenk waar het laserparcours komt
Kies eerst of je het parcours binnen of buiten uitzet. Voor beide geldt: hoe korter het parcours, hoe kleiner de ruimte tussen de draden zal zijn. Zowel een kort als een lang parcours zal voor veel plezier zorgen, dus kijk gerust naar het weerbericht en naar de ruimte die je tot je beschikking hebt.
Het parcours moet uitdagend zijn maar niet onmogelijk.

Draden spannen
Neem een bolletje wol of touw en span deze van links naar rechts over het parcours. Wissel af in hoogte. Twee draden dicht bij elkaar zorgen ervoor dat kinderen zich er heel voorzichtig tussendoor moeten bewegen, dat kan erg leuk zijn. Span minstens 10 draden. Meer mag en kan zeker, maar test van tevoren wel uit of het mogelijk is om binnen 20 minuten allemaal aan de overkant te komen.

Schutters
Naast het parcours staan schutters. (dit is optioneel) Dit zijn de begeleiders of broertjes/zusjes. Maak het de schutters niet te makkelijk: zodra een kind op het parcours geraakt wordt door een schutter is het af. Het moet niet zo zijn dat dit bij alle kinderen gebeurt. Bepaal van tevoren waar de schutters gaan staan. Dit is een plek waar het voor de kinderen mogelijk is de ‘laserstralen’ te ontwijken en voor de schutters met moeite mogelijk zou zijn een kind te raken.
Je mag er ook voor kiezen het schieten achterwege te laten. Bijvoorbeeld wanneer je een kleinere ruimte gebruikt, kan het te lastig zijn om ongeschonden de overkant te bereiken. Je kunt dan zelf uitleggen bij de start van het spel dat de schutters er niet zijn bij jullie.

Aanvullende vragen
We gaan er van uit dat je zo een heel eind komt. Heb je toch nog een vraag? Mail dan naar info@confettipermail.nl, we zullen je zo snel mogelijk proberen te helpen.
Heb je zelf een laserparcours gemaakt waar je megatrots op bent en die we als inspiratie mogen gebruiken voor andere ouders? Dan ontvangen we graag een foto daarvan per mail.
Veel plezier met Dwarsbomen!